Haberler

Bahar İsyancıdır 19 Nisan'da Atlas Sineması'nda

Haberler
Güncelleme:
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

19 -26 Nisan Nisan'da Atlas; 10-17 Mayıs haftasında da Ankara Büyülü Fener Sineması'nda gösterime girecek

2007 yılında Fikret Bey'i çeken Selma Köksal'ın yeni filmi Bahar İsyancıdır tek kopyayla 19 -26 Nisan Nisan'da Atlas; 10-17 Mayıs haftasında da Ankara Büyülü Fener Sineması'nda gösterime girecek… 'Bahar İsyancıdır' 90 yılların ortalarından, 2000'li yılların başlangıcına, oradan da günümüze uzanan bir zaman diliminde, bir tiyatro topluluğunun; "Oyuncular Kumpanyası"nın öyküsünü anlatıyor .

Başrollerinde Volga Sorgu, Selma Köksal, Çimen Turunç Baturalp, Yıldıray Şahinler, Mahir Günşıray, Kemal Kocatürk ve Şeyda Terzioğlu gibi oyuncuların rol aldığı filmde 12 Eylül'ün gölgesinde yetişen; etik ve kültürel değerlerin liberal ekonomilerle değiştiği böylesine tarihsel bir süreçte yaşayan gençlerin tiyatro yoluyla direnmesi anlatılıyor

Gerçekçi doğaçlamaların, oyunculukların ve uzun hareketli kameranın oluşturduğu bir anlatı tarzıyla ilerleyen filmin ilk bölümünde grubu, ülkenin önemli ve ilerici yazarlarından  Ahmet Kutlar'ın öykülerinden oluşturdukları bir oyun üzerinde çalışırken görüyoruz. İkinci ve en uzun episodik bölümde ise grup Kafka öyküleri üzerinde çalışır. Grubun yaşadıkları, çıkmazları ve bireysel dertleri üzerinde çalıştıkları Kafka öyküleriyle neredeyse paraleldir.

Köksal, Bahar İsyancıdır filminde F Tipi cezaevini protesto eden, hükümeti eleştiren, kayıp oğullarını arayan annelerin dertlerini, adalet arayışlarını bir tiyatro grubunun çaresizliği üzerinden ortaya koymaya çalışıyor, Ortaya çıkan ise Kafka'nın kaotik dünyasından daha sert ve acımasız bir ülke…

Tiyatro grubunu Türkiye'nin prototipi olarak ele alan Köksal, her bireyin dertleri üzerinde dolaştırıyor kamerasını ve umutsuzluğun kol gezdiği bir ülkede çıkış yolu bulmak da zorlanıyor.

Sanatın kan kaybettiği, tiyatro yapmanın zorlaştığı günümüzde Bahar İsyancıdır, Onat Kutlar'ın aynı adlı eserinden esinlenmeler taşırken, kayıp umudun da peşine düşüyor…

Yönetmenin Görüşü…

"Bahar İsyancıdır" benim ve kuşağımın tarihsel yazgısının bir izdüşümüdür. 1980 askeri darbesi olduğunda 12 yaşında bir ortaokul öğrencisiydim. Bu askeri darbe ile Türkiye'nin kaderinin tamamen değiştiği inancındayım. 1980 tarihi Türkiye cumhuriyeti tarihinin bir kırılma noktasıdır. Bu darbe sonrası, sosyal devlet anlayışı, liberal ekonomilerle yıkılmış, kültürel ve etiksel alanlarda çok büyük yozlaşmaların önü açılmış, düşünmeyen, tartışmayan, hakkını istemeyen, gündelik değerlerle oyalanan nesillerin yaratılması sağlanmıştır. Ben ve kuşağım ise, bu dönüşüme ergenlik ve gençlik dönemlerimizde acı bir şekilde tanıklık ettik.

Yaşamımdan ve sanatsal geçmişimden, pek çok otobiyografik alıntılar içeren bu senaryo çalışmamın, 1980 sonrası doğan ve yetişen kuşaklara ilginç tanıklıklar sunacağı inancındayım.

1995 ile 2010 yılları arasında üç ayrı zaman diliminde tasarlanan filmimin konusunu, tecimsel olmayan farklı bir tiyatro dili arayışındaki, bir tiyatro topluluğu ve onu oluşturan kişilerin öz yaşam öyküleri oluşturmaktadır. Her biri farklı sosyal sınıftan ve kültürel yapıdaki ailelerden gelen bu kişilerin ortak bir noktası vardır. Çılgınca sürüklenen yaşama karşı durmak, birlikte direnç noktası oluşturmak. Ancak üzerine çalıştıkları Kafka'dan çok daha Kafkaesk bir dünyanın içinde bulurlar kendilerini. Çevrelerindeki şiddet ve haşinlik, Kafka'nın bile hayal gücünü zorlayacak denli karanlık bir kabustur. Modernizm sonrası parçalanan dünyada, insanlar ile birlikte aralarındaki iletişimleri, duygu paylaşımları da artık paramparçadır. Hasta dünya ve hasta insanlık, gelişmeye ve bağımsız olmaya niyetlenmiş bir ülkeye de sirayet edecektir. Türkiye, yeni dünya düzenin (küreselleşmenin) ilk denek ülkelerinden biridir artık.

Filmimizin konusunu oluşturan bireylerde paylarına düşeni elbet alacaklardır. Naif ve arı kalmaya çalışan bu kişiler, sert, acımasız, sevgisiz, anlayışsız ve parasız bir süreçle beklemektedir. Nihayet aralarında, düzene ayak uyduran,  kalabalığa karışanların yanında, böyle bir yaşamı sürdürmenin çok onursuz olduğunu düşünenler de olacaktır ve aralarından biri kendi bağımsız iradesiyle yaşamına son verecektir. Geride kalanlar içinse bu intiharla yüzleşmek çok güç olacaktır. Ancak, yaşam devam etmektedir.

Kısaca konusunu ve hikaye akışını yukarda özetlediğim filmimi, oyun hazırlık süreçleri ve gerçek hayatın iç içe geçtiği bir anlatı ile kurmayı planladım. Senaryo yazımında, üç ayrı zaman diliminde ve bölümlemede geçen film öyküsünü, meseli ön plana koyarak, olmayan, metaforların yönlendirdiği bir zaman sıralaması ile anlatmayı hedefledim.

Çekim aşamasında, senaryo kurgusunu destekleyecek, riskli, deneysel ve hareketli bir görselliğe yöneldim. Sinemanın bir halk ve sokak sanatı olduğu inanan biri olarak, ağırlıklı dış mekan çekimlerini iç mekanlarla birlikte kullanmaya çalıştım. İstanbul'un, zaman zaman tiyatro grubunun çalışmalarını yaptığı mekandan dışarı baktıkları pencereden görünen "dışarısı" olarak, zaman zaman ise karakterlerin içinde kayboldukları şehir olarak, kuvvetli bir biçimde "Bahar İsyancıdır"da varlık bulması istedim.

OYUNCULAR

Ali

VOLGA SORGU

Rüya

SELMA KÖKSAL

Ela

ÇİMEN TURUNÇ BATURALP

Behram

YILDIRAY ŞAHİNLER

Ahmet Kutlar

MAHİR GÜNŞIRAY

Veysel Bey

HÜSAMETTİN KOÇAN

Selim

KEMAL KOCATÜRK

Sevda

ŞEYDA TERZİOĞLU

Mine

İPEK DEĞER

Mehmet

METİN ARSLAN

Kerem

KAAN ERTAN

Saffet  Gürler

SEFA ZENGİN

Aylin

BAHAR SARAH

Onur

İLKER GÖRGÜLÜ

Deliren adam

AYDIN SOYSAL

Şarkıcı Şelale Akkuş

AYŞEN ÇETİNER

Turist Genç

MARTİN SERCELJ

Kast Ajansı Çalışanı

BARAN GÜLER

Eylemci  Kız

GÜLİZ MUAN AKINCI

Sivil Polis

CEM MURAT TÜRKAN

Küçük Ali

İRDEN YAZICI

Çocuk Can

BARIŞ YUNUS ÇEKİÇ

YARATICI KADRO

SENARYO VE YÖNETMEN

SELMA KÖKSAL

GÖRÜNTÜ

DENİZ ASLAN

KURGU

CEM TENİKALP

MÜZİK

İLKER GÖRGÜLÜ

YÖNETMEN YARDIMCISI

MEHMET CEYHAN

AYÇA ÇOBANOĞLU

SES KAYIT

TAYFUN ÇOLAKOĞLU (MELODİKA)

YAPIM SORUMLUSU

AYŞEGÜL AKIN

YAPIM ASİSTANLARI

RAMAZAN YILDIRIM

DORUKCAN AKÇA

IŞIK TASARIMI

YAVUZ ABDÜLAZİZOĞLU

IŞIK ASİSTANI

SEZGİN KABA

OYTUNÇ DÖNMEZ

BURAK AYAZ

KAMERAMAN

MURAT KARABINA

DIGITAL IMAGING TEKNİSYENİ

İBRAHİM GÜLER

KAMERA ASİSTANI

ÖZGÜR ULAŞ ERDEM

ÖZGÜR ÖNER

BEST BOY

SEZGİN KABA

SANAT YÖNETİMİ

SELMA KÖKSAL

SANAT YÖNETİMİ ASİSTANI

MEHMET ALTINKUM

SEÇKİN HARPUTLU

MEHMET CEYHAN

AYÇA COBANOĞLU

BETÜL TOPARLAKLI

UĞUR ERAL

RAMAZAN YILDIRIM

OYTUNÇ DÖNMEZ

KOSTÜM SORUMLUSU

ZÜLAL GÜLER

KÜBRA AVCI

MAKYAJ

CEM ÖZTEKİN

ÖZLEM ELALDIRSIN

YAPIM

SELMA KÖKSAL

ALİ ARSLAN

POST PRODÜKSİYON SORUMLUSU

YÜCEL KURTUL

POST PRODÜKSİYON STÜDYOSU

SİNEPARK

GÖRÜNTÜ TEKNİK EKİPMAN

MTN

BOOM OPERATÖRÜ

ERKAN ATEŞ

SES TASARIMI

CENKER KÖKTEN

EFEKT EDİTÖRÜ

BİRKAN TUNÇ

SES FİNAL MİKSAJ

SERDAR ÖNGÖREN

SES SUPERVİZÖRÜ

TAYLAN OĞUZ

SES STÜDYOSU

MELODİKA

TIME CODE

UĞUR ERAL

DEVAMLILIK ASİSTANI

BETÜL TOPARLAKLI

AYŞE TANTAN

KAMERA ARKASI

MURAT ÇAĞILTAY

SET FOTOĞRAFI

MAHMUT KOYAŞ

DATA MANAGER

TUĞBERK SUEL

SET MANAGER

SELAHATTİN GEÇGEL

SET TEAM

BURÇİN ERTÜRK

ARDA OĞUZ

HAKTAN SEVEN

MEHMET ZENGİN

ULAŞIM

ÖNDER TÜMER

Kaynak: Bültenler / Kültür Sanat
Kayyum kararının ardından harekete geçen CHP, 414 belediye başkanını Ankara'ya çağırdı

Kayyum kararının ardından harekete geçtiler! 414 belediye başkanına çağrı

Kemal Kılıçdaroğlu'ndan kayyum tepkisi

Kemal Kılıçdaroğlu'ndan kayyum tepkisi

Ünlü kebapçı Bedri Usta'nın kardeşi feci şekilde can verdi

Ünlü kebapçı Bedri Usta'nın kardeşi 20. kattan düşerek can verdi

DEM'li eş başkandan Tunceli'de ayaklanma çağrısı: 1938'deki gibi işgal ettiler

DEM'li eş başkandan Tunceli'de ayaklanma çağrısı: 1938'deki gibi işgal ettiler

title